Perinteiseen autoharrastaja tyyliin rakennettu itselle pieteetillä "En ikinä myy" mutta tässä sitä ollaan. Ei vain yksinkertaisesti riitä kaikkeen aika, joten turha seisottaa hallissakaan. Ollut minulla 2020-> ja 273tkm-299tkm. 2023 alkaen ollut vain kesäkäytössä ja talvet lämpimässä hallissa ylläpitolaturissa. Minun ajalta kaikki tehdyt asiat dokumentoitu vihkoon ja muutakin dokumenttia löytyy hanskalokerosta auton elämän ajalta. Alla merkittävimpiä mitä tulee mieleen.
Tekniikka:
-viime talvena tehty jakopää+vp (continental)
-keväällä castrol öljyt+oem suodatin
-KW V2 korkeus ja rebound säädettävä alusta ja vakaaja + koiranluut. Tämä setti muutoskatsastettu ja suunnattu.
-Uudet tukivarret joissa uretaanipuslat
-uretaania myös vakaajan runkopuslat ja etutolppien yläpäät
-Nokkien välinen ketju (INA) ja vvt-kiristin (Gates)
-Moniurahihna+kiristin
-OEM laatikkoöljyt
-Mishimoto silikonivesiletkut ja "race" termari
-Bartek alumiiniset vesiletkulähdöt
-OEM/OE laatuisina, jäähdytysnesteanturi, imuilman lämpöanturi, MAF, puolat, flekti
-RVS koneessa, laatikossa ja ohjaustehostimessa
-Uudet suuttimien tiivisteet ja suutinkupit imusarjaan
-Huohotus tehty uusiksi catch canin kautta intakeen kiertävänä an-linjoilla ja silikoniletkuilla, eli ei murene koneeseen muovit. Myös uusi OEM-huohutusventtiili.
-Alipainelinjat uusittu silikonisiksi
-Öljyn imusihti/putki vaihdettu
-Denson iridium tulpat
-Kaikki pyöränlaakerit vaihdettu OE-laatuisina
-Jarrulevyt+palat OE laatuisina
-Satulat kunnostettu ja maalattu
-Toinen takasatula uusittu, toiseen uusi palautusjousi
-Käsijarruvaijerit
-Silikoninen "oversize" turbo inlet pipe ja Ramair intake kit
-Metallinen diverter valve, OEM mukaan, jonka kanssa koneen muovit menevät paikoilleen.
-Vetoniveliä ja suojakumeja vaihdeltu tarpeen mukaan
-Alapallonivelet ja raidetangonpäät
-Ta-technix rst catback takapöntöllä
-2015 ohjelmoitu 203hv/270nm, ei sittemmin muokattu catbackille ja intakelle
-Konehuoneesta siivottu SAI ja EVAP pois. Näille laitettu vastukset ja ohjelmalle kerrottu ettei ole käytössä.
-AGM akku ja akkukotelossa CTEK-liitin varaustila indikaattorilla
-RAJU pohjapanssari lattaraudasta niin ei tarvi varoa öljypohjaa. Pystyy kuitenkin vaihtamaan normisti öljyt ja suodattimen.
Sisusta:
-V5 Toledon ovipahvit ja nahka-alcantara penkit sähkösäädöllä
-Musta katto ja pilarit
-Kenwood CarPlay/Android Auto ja BT DSP 2din mankka
-Vaimennettu ja eristetty, ovissa monikerros vaimennus
-Edessä erkkasarja, takana koaksiaalit, kontissa subbari. Näille vahvarit varapyörämontussa, mutta pyörä mahtuu olemaan ja lattia pidetty järkevän matalalla.
-Kaiuttimille muoviset soviterenkaat ja foamiset rinkulat vielä ovipahvia vasten
-Audin valaistut tuuletusritilät
-4x sähkölasit
-ahtomittari
-Jalkatilavalot BT ohjauksella
-Kojelaudalle kulkee piilossa Garmin usb virtajohto
Ulkokuori:
-Led etu- ja takavalot ja kilvenvalot
-Facelift sähkösäätöiset peilit
-W-light storm 20 lisävalo upotettu kilven alle ritilän taakse, tälle kytkin sisällä
-Saattovalot, joille myös kytkin sisällä
-18 TSW vanteet
-Thule kattotelineet
Koska kyseessä yli 20v vanha VAG-tuote löytyy myös ominaisuuksia:
-Ilmastointi vuotaa talven aikana tyhjäksi, ei tutkittu enempää.
-Ajonesto ei aina tunnista avainta, ECUsta ohjelmoitu immo pois joten ei haittaa käyttöä
-Etulokareiden alareunat kukkii
-Helmat tunkattu joistain kohdista ruttuun
-Sumarien merkkivalo palaa usein himmeällä mittaristossa vaikka sumarit ei päällä. Välillä pysyy pois jos renkkaa valokytkintä, ei tutkittu enempää.
-Välillä antaa koodia EVAP/SAI toimimattomuudesta, ei tutkittu enempää
-Maalipinnassa sanomista, joskus maalattu osittain kehnosti uusiksi. Apparin etuovessa pientä epätasaisuutta ja takaovesta maali puhki. Keulassa normaalia kiveniskua ja vähän hilseilyä. Jossain vähän appelsiinia ja takapuskurissa valuma.
-Tuulilasi halki, 6v aikana tullut kerran kehotus joka sittemmin katosi tänä vuonna
-Pa-suodattimen toinen pikaliitin hajonnut, korvattu perus letkulla
-Penkinlämmittimiä ja kuskin muistipaikkoja ei kytketty toimintaan.
Renkaat 3v sitten ostettu ja ok hyvässä kunnossa vielä. 2kpl sirullista avainta olemassa ja 1kpl siruton. Varmasti paljon muutakin mitä 6v aikana tullut tehtyä ja huomattua. Olemassa myös talvirenkaat ja 16 oem kesävanteet yms paljon orkkis osaa tallessa toisaalla säilössä, joten voidaan hinkata kaikesta sopiva paketti kuntoon toiveiden mukaan. Tällä hetkellä seisonnassa, mutta otetaan tarvittaessa liikennekäyttöön. Lähtökohtaisesti vaihto vain rahaan.