Tästä myyntiin w210 korinen mersu. Autoa talven aikana käyty läpi ruosteiden osalta ja pehmeät kohdat korjattu mitä löytyi lähinnä helmoista tunkin nostokohtien ympäriltä. Ne nyt hitsattu kuntoon ja tutkittu muutenkin pohjaa ja sen enempää en pehmeetä kohtaa löytänyt. Myös paljon vaihdettu uutta osaa ja huolettu mm.
-Eteen uudet iskunvaimentimet sekä vasen alapallonivel.
-Taakse "narinahelat" molemmin puolin.
-Takajarrulevyt ja palat sekä käsijarrukengät. Vanhat levyt olivat kierot ja täristivät jonkin verran.
-Tankilta polttoainepumpulle tuleva linja uusittu. Itse pumppu ja suodatin vaihdettu noin vuosi sitten.
-Lämmityslaitteen...
Tästä myyntiin w210 korinen mersu. Autoa talven aikana käyty läpi ruosteiden osalta ja pehmeät kohdat korjattu mitä löytyi lähinnä helmoista tunkin nostokohtien ympäriltä. Ne nyt hitsattu kuntoon ja tutkittu muutenkin pohjaa ja sen enempää en pehmeetä kohtaa löytänyt. Myös paljon vaihdettu uutta osaa ja huolettu mm.
-Eteen uudet iskunvaimentimet sekä vasen alapallonivel.
-Taakse "narinahelat" molemmin puolin.
-Takajarrulevyt ja palat sekä käsijarrukengät. Vanhat levyt olivat kierot ja täristivät jonkin verran.
-Tankilta polttoainepumpulle tuleva linja uusittu. Itse pumppu ja suodatin vaihdettu noin vuosi sitten.
-Lämmityslaitteen esivastus vaihdettu ja raitisilmansuodatin. Nyt toimii puhallin kaikilla nopeuksilla.
-Ilmastointi huollettu ja puhaltaa kylmää. Kuitti löytyy tästä.
-Moottoriin tehty perushuolto. Moottoriöljyt, öljynsuodatin, Ilmansuodatin, sytytystulpat sekä venttiilikopan tiiviste vaihdettu.
-Vesipumppu ja jäähdytinnesteet vaihdettu sekä moniurahihna.
-Uusi akku.
-Etulokasuojat täysin uudet ja ne maalattu korinväriseksi. 189 on värikoodi eli smaragdinmusta.
-Eteen vaihdettu kaikki polttimot ja umpiot kiillotettu.
Auto katsastettu hyväksytysti 11.6.2026. Olen ajanut tällä nyt melkein 1000km omia päivittäisiä ajoja ja tuntuisi toimivan hyvin. Hyvä ajolleen niinkun nämä yleensä ovat. Kilometrejä voi tulla jonkin verran lisää.
Kesärenkaat hyvät ja ne ovat juuri tasapainotettu. Talvirenkaina nastapyörät mersun orkkisvanteilla ja ihan ok kuntoiset myös.
Huoltokirja löytyy ja kaikennäköisiä papereita saksan ajalta. Tuotu suomeen ilmeisesti vuonna 2014.
Vikoja löytyy sen verran että oikea etulasi ei avaudu, vikakoodit kun poistaa niin toimii hetken aikaa.
Kattoikkuna luultavasti jumissa, nappia kun painaa niin liikahtaa hieman.
Päälisin puolin luukuista ruostetta löytyy apukuskin ovesta listan päältä sekä takaluukusta. Myos konepellissä maskin vieressä. Maalipinnassa myös sanomista. Mutta suhteellisen siisti tämän koriseksi mersuksi kuin mitä nämä yleensä ovat.