Juuri katsastettu perusvarma nelikko Audi, 7-vaihteisena automaattina, seuraava katsastus 07.05.2027 mennessä.
Katsastuksessa tuli korjauskehotus vasemman valon toimimattomuudesta ja kosteudesta umpiossa. Uudet xenon polttimot (bi-xenon valot, niin lyhyet ja pitkät toimivat samalla polttimolla) olenkin jo vaihtanut molemmille puolille, mutta vika on vasemman puolen ohjainlaitteessa eli ballastissa (vaihdoin ristiin ja kokeilin), uusi osa näyttäisi maksavan aeromotorsilla alle 17€.
Autossa polttoaine käyttöinen Eberspächer -lisälämmitin (moni tuntee tämän nimellä webasto, koska se lienee tunnetuin näiden lämmittimien valmistaja), jota on mahdollista ohjata puhelin sovelluksen kautta esim. Ajastaa tai kytkeä lämmitys heti päälle/pois päältä. Tämä on talvikeleillä...
Juuri katsastettu perusvarma nelikko Audi, 7-vaihteisena automaattina, seuraava katsastus 07.05.2027 mennessä.
Katsastuksessa tuli korjauskehotus vasemman valon toimimattomuudesta ja kosteudesta umpiossa. Uudet xenon polttimot (bi-xenon valot, niin lyhyet ja pitkät toimivat samalla polttimolla) olenkin jo vaihtanut molemmille puolille, mutta vika on vasemman puolen ohjainlaitteessa eli ballastissa (vaihdoin ristiin ja kokeilin), uusi osa näyttäisi maksavan aeromotorsilla alle 17€.
Autossa polttoaine käyttöinen Eberspächer -lisälämmitin (moni tuntee tämän nimellä webasto, koska se lienee tunnetuin näiden lämmittimien valmistaja), jota on mahdollista ohjata puhelin sovelluksen kautta esim. Ajastaa tai kytkeä lämmitys heti päälle/pois päältä. Tämä on talvikeleillä must have ominaisuus!
Tämän lisäksi autossa myös pistoke lohkolämmittimelle, sisähaaralla. Defa pistokkeeseen myös kytkettynä ylläpitolaturi, joka on erinomainen ominaisuus, koska Eber syö akkua, tämän ansiosta voit pitää Eberin ja lohkolämmittimen päällä ja samalla akku latautuu.
Viimeisimpiä huoltoja:
n. 287 tkm: Molemmat Xenon polttimot, taakse iskunvaimentimet molemmin puolin ja eteen jarrupalojen kulumisen tunnistin.
282 tkm: Täydellinen Jakopääremppa pumppuineen / kilkkeineen ja kampiakselin stefa vaihdettiin samassa yhteydessä. (774 €)
280 tkm: Vaihteistonöljyt *huuhtelemalla* (100% öljyistä vaihtuu), samalla tehtiin vaihteiston pesu ja öljynsuodatin vaihdettiin. Myös moottoriöljyt ja suodatin. (557 €)
Hyvä huoltohistoria, sähköinen huoltokirja + kuitteja.
Miinuksiakin löytyy toki:
- Maalia lähtenyt / ruostetta etukaarissa ja kuskin ovenkahvan vierestä
- Jarrukilvet ruostuneet sen verran, että osassa kohtaa irronnut kiinnityskohdista, tämä aiheuttaa lähinnä räminää/kolinaa. Uudet osat on jo hommattu ja ne saa mukaan.
- Nastarenkaat alkaa olemaan tiensä päässä.
Jotain jäi varmasti sanomatta. Jos jokin jäi mietityttämään, soita tai laita rohkeasti viestiä.